Wednesday 27 February 2013

Road Not Taken

"遇到问题就要面对!正面面对它才能把问题解决掉!"

这个道理谁都懂,可是我自问是一个经常逃避问题的人..
逃避问题并不能解决问题,但至少这一刻我不用在意、不用担心。
这是个庸者的做法,可是却很讽刺的,让自己觉得比较轻松。
多希望问题不曾出现,烦恼不曾有?

我也经常会在处理事情或对事对人的时候犹豫,
会在担心自己是否能够达到别人的要求,会不会令人失望?
就比如,在此时此刻写着部落格的我,也在想是否应该写英语来附和其他同胞的朋友?

在要做出抉择的时候也一样,
害怕自己在得到一样事情的同时,失去另一样珍视的东西..

其实生活就是这样,在我们得到某样东西的时候,
往往都意味着将会失去另一样东西.
我们满足到一些人,却永远满足不到全部人.

一直会想,假如当初的我做出了不一样的抉择,到底现在的我会变得如何?
在想那一条当初选择放弃了的道路,会不会比现在的平滑?

一向不善于表露自己的我,总把事情埋藏,这是否是个正确的做法?
每个人都有自己的春夏秋冬,希望我能在这秋叶纷飞的季节,
铭记那大地回春的情景..




抑或是,春节根本从不曾到来过?

2 comments:

  1. 我记得,Robert Frost有一首诗是这么写的,与你共勉之:


    TWO roads diverged in a yellow wood,
    And sorry I could not travel both
    And be one traveler, long I stood
    And looked down one as far as I could
    To where it bent in the undergrowth;

    Then took the other, as just as fair,
    And having perhaps the better claim,
    Because it was grassy and wanted wear;
    Though as for that the passing there
    Had worn them really about the same,

    And both that morning equally lay
    In leaves no step had trodden black.
    Oh, I kept the first for another day!
    Yet knowing how way leads on to way,
    I doubted if I should ever come back.

    I shall be telling this with a sigh
    Somewhere ages and ages hence:
    Two roads diverged in a wood, and I—
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

    ReplyDelete
  2. 谢谢建缗,其实标题灵感也是取自那儿.

    ReplyDelete